6 TIPS i Trange Tider

I bogen “happiness” af Harvard business school instruktør Tal Ben-Shahar fandt jeg 6 tips som kommer her;

1. Giv dig selv tilladelse til at være menneskelig.Når vi accepterer vores føleser, såsom frygt, ked af det og trist som naturlige, er det mere sandsynligt, at vi hurtigt kommer over dem. At afvise dine følelser, positive såvel som negative, fører til frustration og ulykkelighed.

2. Lykke ligger i rundkørslen mellem glæde og mening, hvad enten du er hjemme eller på arbejde, målet er at engagere sig i noget som er både personligt betydningsfuldt og sjovt. Når dette ikke er muligt, så sørg for at have andre lykke booster øjeblikke i ugen, som give dig begge dele.

3. Lykke er mest afhængig af vores sindstilstand ikke af vores balance på bankkontoen. I de fleste tilfælde, er vores velbefindende bestemt af hvad vi har besluttet at fokusere på: det halvfyldte eller det halvtomme glas og på vores fortolkning af eksterne stimuli. For eksempel ser mange fejl som en katastrofe i stedet for at byde den velkommen som en gave til at lære noget nyt !

4. Gør det simpelt vi har generelt for travlt, vi prøver at squeeze flere og flere aktiviteter ind på mindre og mindre tid. Kvantitet har indflydelse på kvalitet og vi går på kompromis med vores lykke i kampen for at producere mest muligt.

5. Husk på forbindelsen mellem krop og sind. Hvad vi gør eller ikke gør med vores kroppe har indflydelse på vores sind. Sund motion, fornuftig søvn, og sund kost fører til både fysisk og psykisk velvære.

6. Udtryk taknemmelighed, overalt hvor det er muligt. Vi tager alle vores liv for givet. Lær at sætte pris på de vidunderlige ting i livet,fra mennesker til mad, fra naturen til smilet.


This entry was posted in Inspiration and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>